Тема: Види ДТП. Безпека пасажирів.
Мета: Ознайомити учнів з видами ДТП, тренування навичок самозахисту під час
ДТП.
Результати
навчання (слайд 2)
-
розрізняти види ДТП;
-
називати порядок своїх дій,
якщо стали свідками ДТП;
-
доводити необхідність
використання всіх засобів безпеки та захисних положень під час аваріїї;
-
демонструвати уміння приймати
захисні положення, що знижують ризики травмування під час ДТП.
Обладняння
і матеріали, малюнки, слайди.
І.
Організаційний етап.
1.
Робота з дорожніми знаками
-
що означають ці знаки?
(підручник с. 32)
2.
Розповідь про малюнки (слайд
3).
Упродовж ХХ ст. Кількість
автотранспорту у світі невпинно зростала й у 1998 році досягла 700 мільйонів
одиниць. У 2010 році його було вже мільярд одиниць.
Автомобілізація
зробила неоцінний внесок у розвиток багатьох галузей промисловості, сільського
господарства, зростання товаробігу між віддаленими територіями.
Однак
автомобілізація має й негативні наслідки. Зростає інтенсивність автомобільного
руху, кількість аврій, збільшення чисельності автомобільного парку випереджає
розвиток дорожньої мережі та автостоянок, погіршується екологічна ситуація.
ІІ.
Вивчення нового матеріалу.
1.
Чи були ви свідком ДТП?
Що таке
ДТП? (слайд 4)
Давайте
дамо визначення (слайд 5)
ДТП –
це.......
2.
Мозковий штурм.
-
які види ДТП відомі?
зіткнення
транспортних засобів;
наїзд
на перешкоду (стовп, дерево, опора моста);
наїзд
на пішохода чи велесопедиста;
наїзд
на тварин
перегляд слайдів (6-13)
- чи можна було цього уникнути, яким чином ?(слайд 14)
3.
Руханка “Дорожній рух”
Об”єднання
в пари: один – водій, інший – транспортний засіб.
Ті, хто
стоять попереду, заплющують очі. Вони “транспортні засоби”, а ті, хто позаду, -
“водії”
Завдання
“водіїв” – керувати “транспортними засобами” і стежити за іншими учасниками
дорожнього руху.
У разі
зіткнення учасники ДТП вибувають із гри.
4.
Інформаційне повідомлення
Слайд 15 “як розвиваються події під час
ДТП”
-
найнепезпечніша травма
внаслідок наїзду ззаду – травма шийних хребців через різке відкикання голови
назад.
5.
Опрацювання сла ду 16 про захисні положення “Робота в групах
“Захисні положення” об”єднання учнів в групи по 5 осіб.
Сідають
на стільцях, як екіпаж легкового автомобіля. За командою вчителя діти приймають
відповідне захисне положення.
6.
Поведінка в салоні під час ДТП
(слайд 17)
-
Що необхідно робити пасажиру,
який знаходиться в салоні
-
То ж що повинен пам”ятати
пасажир?
Слайд 18
7.
Тренінг дій свідка ДТП.
Слово вчителя: “Якщо ти став свідком ДТП, постарайся
пригадати все, що знаєш і вмієш, виклич “швидку допомогу”, міліцію, познач
місце аврії та допоможи рятувальникам з”ясувати всі обставини ДТП”.
Обговорення слайдів 19,20.
8.
Памятаєте погоню у фільмі
“Місце зустрічі змінити не можна”? Там,
щоправда була вантажівка. Але пасажир залишився живим, хоча машина впала у воду
з висоти приблизно п”ять метрів.
Розробемо
ситуацію поетапно.
Мозковий
штурм “Зони порятугку”
бічні
вікна;
двері;
лобове
скло.
Розгляд
ситуації. Слайд 21,22.
ІV. Узагальнення, систематизація знань і вмінь.
Гра
“Правильно – неправильно”
(Слайд
23)
Вправа
на деролізацію.
Сьогодні ви уявляли себе учасниками і свідками
ДТП. Вийти з цього нам допоможе цей стілець. Обійшовши навколо нього, ви
станете уважнішими до себе і станете самі собою.
Звучить
мелодія пісні “Голубой вагон”.
V. Підсумок.
Життєва
ситуація
(підручник
с. 32).
VІ. Домашє завдання
Повторити
&4-5.
Комментариев нет:
Отправить комментарий