Тема: Безпека на дорогах. Безпека
пасажирів.
Мета: Ознайомити учнів із правилами дорожнього руху; навчити
правилам безпечної поведінки пішохода та пасажира легкового та вантажного
автомобілля; виховувати почуття відповідальності за датримання вимог правил дорожнього
руху; формувати системність валеологічних знань щодо культури поведінки у
повсякденному житті міста.
Обладнання: таблиця «Конструктивна
безпека автомобіля», плакат, памятки, посібник «Правила дорожнього руху
України».
I.
Організаційний етап.
II.
Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної
діяльності.
«Упродовж ХХ-ХХII століть кількість автотранспорту
в світі невпинно зростала і в 1998 році досягла 700 млн одиниць. У 2010 році
його було вже мільярд одиниць. У наш час велика кількість автомобілів призводить
до транспортних заторів, не тільки у великих містах, а й у містечках».
«Сьогодні ми візьмемо участь у незвичайних
автомобільних перегонах. На трасі є чимало перешкод, але ми сподіваємося
оминути їх і дістатися фінішу».
III.
Вивчення нового матеріалу
-
Ось на цьому автомобілі написано, чого ми повинні будемо
досягти на уроці:
• називати переваги і недоліки автомобілізації,
вимоги до перевезення пасажирів у вантажному і легковому автомобілі.
• пояснити дію засобів безпеки
• розпізнавати автомобілі, які перевозять
небезпечний вантаж і вантаж, що виступає.
• аналізувати стан дорожньої безпеки свого
неселеного пункту.
1) Мозковий штурм.
А. Які існують види легкових автомобілів
(спортивні, лімузини, підвищеної прохідності...)?
Б. Які ви знаєте види вантажних автомобілів
(цистерни для перевезення молока, бензину, бетонозмішувачі, лісовози...)?
В. Від кого залежити безпека на дорогах
(Пішоходів, водіїв, пасажирів, тварин).
2) Кабінет Міністрів України 10 жовтня 2001р.
Затвердив правила дорожнього руху, які встановлюють єдині вимоги до учасників
дорожнього руху, визначають норми їхньої поведнки. Вони відображають сучасні
органвзації й технічні можливості запобігання аварійності.
3) Безпека на дорогах залежить від нас, пішоходів.
Давайте
пригадаємо правила пішохода.
-
Де слід преходити вулицю?
-
Які види переходів знаєте? (показ малюнків)
-
Коли переходимо вулицю, дивитися спочатку слід ліворуч, а
дійшовши до середини дороги праворуч.
4) Робота з підричником. Опрацювати параграф 4.
5) Робота в групах.
Завдання групам:
Автолюбителі: називають види легкових
автомобілів та їх переваги.
Далекобійники: називають види
вантажних автомобілів та їх переваги.
Екологічна варта: називають негативний
вплив автомобілів на довкілля.
6) Ознайомлення з памяткою «Правила
користування автомобілем».
Правила користування автомобілем
1. Не слід поміщати в салоні
різні «брязкітки». Водій повинен бачити усе, що відбувається попереду, збоку,
позаду. Найменший шум заважає керуванню автомобілем.
2. Одяг водія не повинен
перешкоджати керуванню автомобілем. Необхідно послабити комір светра, сорочки,
краватку або та ремінь, щоб вони не здавлювали сонні артерії, не утруднювати
вашого дихання.
3. Взуття, як і одяг, не
повинен стискати кровоносні судини, ковзати по педалях.
4. Не варто користуватися
подушечками, підстилками – це може заважати в аварійній ситуації.
5. Не слід під час їзди
говорити по стільниковому телефону.
6. Не можна сідати в авто на
голодний шлунок.
7. Не рекомендується стелити
на сидіння килимки з кульок, адже вони заважають безпосередньому контакту водія
з автомобілем.
8. Не можна курити. Дим
викликає сльозотечу і знижує память і увагу.
9. Не дозволяється
розмовляти з пасажиром і відволікати свій погляд від дороги.
10.
Не можна сідати в авто у нетверезому стані.
11.
Під час автомобільної аварії навіть мініатюрна складена
парасолька може стати причиною тяжких каліцтв (табл.1)
Таблиця 1
Перелік речей та їхня маса у
стані спокою
і «в польті» автомобілля
Перелік речей
|
Маса (кг)
|
|
У стані спокою
|
У «польоті», при ударі
|
|
Телефон-трубка
Парасолька
Сумка
Кейс
Великий собака
|
0,3
0,7
3,0
8,0
60,0
|
15
35
150
400
3000
|
7) –Але чи завжди від водія
залежить наша безпека?
Ми буваємо не лише
пішоходами, а й пасажирами.
Опрацювання параграфа 5
8) Робота з таблицею
Безпека пасажира легкового і
вантажного автомобілля
IV.
Узагальнення, систематизація знань і
вмінь учнів.
1) Де слід зберігати медичну
аптечку в автомобілі:
А) у багажнику легкового
автомобілля
Б) у закріпленому стані в місцях,
установлених підприємством-виготовлюючем.
В) в обох перелічених місцях?
2) Під час перевезення пасажирів
водіям маршутних транспортних засобів забороняється:
А) пити, курити, їсти.
Б) перевозити пасажирів і вантаж у кабіні
В) забороняються всі перелічені вище дії.
3) Водій вантажного автомобіля
має право перевозити дітей:
А) 14-ти років
Б) 16-ти років
В) 17-ти років
4) Чи можна перевозити людей у
вантажному автомобілі, якщо у кузові немає сидінь:
А) так
Б) ні
В) не обовязково
V. Підсумки уроку
Висновок
Хоча безпека на дорогах передбачає рух
транспортних засобів, пересування пішоходів у належному місці, не менш важливою
є інформація про правильне поводження кожного пасажира легкового та вантажного
автомобілів і самих водіїв, які досить часто порушують правила дорожнього руху.
Якщо кожен з вас вивчить правила дорожнього руху та навчиться правильно
поводитися у будь-якому транспорті, то зможе уникнути передчасних пошкоджень у
разі ДТП та допоможе іншим у складних ситуаціях.
VI. Домашнє завдання
1) Вивчити параграф
підручника 4,5
2) Скласти ситуаційні завдання, які могли б виникнути
при не дотриманні правил дорожнього руху з боку водія та пасажирів легкового та
вантажного транспорту. Запропонуйте свої поради, як захистити себе під час
аварії в легковому та вантажному автомобілях.
3) Намалювати в зошиті
дорожні знаки (5.3, 5.4, 5.31, 5.16, 5.32, 5.33, 5.34, 6.13, 6.14, 6.15, 6.16,
6.17, 6.18), вивчити їх.
Комментариев нет:
Отправить комментарий